شناسهٔ خبر: 175456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت و در آستانه سفرهای دهه آخر ماه صفر انجام شد؛

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی رفع خطر از ۳۶ مقطع پرتصادف و ۱۶پروژه ایمنی راه در جاده‌های خراسان رضوی

افتتاح طرح های راهداری خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی رفع خطر از ۳۶ مقطع پرتصادف و ۱۶پروژه ایمنی راه در جاده‌های خراسان رضوی با هزینه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت گفت: امسال همزمان با هفته دولت در بخش ایمنی راه پروژه‌های ایمن سازی همچون، اجرای حفاظ ایمنی و گاردریل به میزان ۵۰۵ تن، خط‌کشی راه‌های جاده‌ای به مقدار ۲۵هزار و ۳۰۲ کیلومتر، بازسازی علایم ترافیکی در ۳ هزار و ۷۰۱  مترمربع و اجرای ۴۹هزار و۶۹۲ متر روشنایی طولی و نقطه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۱۸ مقطع پرتصادف استان نیز که رفع خطر شده است در این ایام بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی رفع خطر از ۱۸ منطقه پرتصادف دیگر در سطح استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به مجموع هزینه‌های صورت گرفته برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال گفت: برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع ۳۲۸۶ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال هزینه شده است.

شهامت در ادامه از عملیات اجرایی پروژه‌های ایمنی راه‌های جاده‌ای در استان گفت و تصریح کرد: رفع خطر از ۱۸ نقطه پرتصادف استان با بیش از یکهزار و ۵۰۲ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی ۱۰ تقاطع در جاده‌های خراسان رضوی با ۱۲۶میلیارد ریال اعتبار، اجرای ۲۲کیلومتر نیوجرسی فصلی با بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار و اجرای ۲۶هزار و ۱۵۰متر روشنایی طولی و نقطه‌ای با بیش از ۳۹۷میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

به گفته او مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه‌ها ۳هزار و ۲۲۰میلیارد و ۷۸۷میلیون ریال است.